LAATSTE BLOGJE!:( - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Tess Linnebank - WaarBenJij.nu LAATSTE BLOGJE!:( - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Tess Linnebank - WaarBenJij.nu

LAATSTE BLOGJE!:(

Door: Tess Linnebank

Blijf op de hoogte en volg Tess

17 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Mensen mensen, nog 3 dagen en dan zijn we weer thuis. Dus dit betekent dat dit dan ook mijn allerlaatste blog zal zijn. Maar laten we nog niet op de zaken vooruit lopen, want we zijn natuurlijk ook naar Dublin geweest en daar wil ik graag nog wat over schrijven.

Want wat een stad is dat. Ik ben meerdere keren naar Londen geweest, maar Dublin heeft wel een beetje mijn hart gestolen. Het is echt een super leuke en sfeervolle stad, dus als je een keer naar Ierland wilt raad ik je Dublin zeker aan. We zijn donderdag vroeg in de ochtend vertrokken. Ik stond om half 3 op, met wallen tot aan m'n enkels. Maar ik was er klaar voor en had er zin in. De reis verliep prima en om 9 uur 's ochtends waren we in Dublin. Maar toen kwam helaas de eerste tegenvaller.

Een hotel met 4 personen is natuurlijk reteduur, dus besloten we, zoals echte backpackers dat doen, om een hostel te boeken. We kregen een stapel beddengoed mee en mochten het voor de rest zelf uitzoeken. We sliepen op een kamer met 8 man en de eerste 30 minuten kon ik wel janken. Waarom hadden we hiervoor gekozen? Mensen die mij kennen weten dat ik nou niet echt waarde hecht aan privacy bij mensen die ik goed ken. Met Saar en Liz ben ik al meerdere keren op vakantie geweest en doen we altijd de bloten billen dans voor we gaan douchen (oke just kidding, maar jullie begrijpen wat ik bedoel, no shame) en met Marty zit ik uitgebreid te kletsen terwijl ik op de toilet zit. Maar deze mensen kende ik niet en dat vond ik toch wel lastig. Het was een 'bijzondere' ervaring, maar geef mij maar lekker een luxe 5 sterren hotel.

In Dublin zijn we naar de Jameson Fabriek geweest, waar die ekte Ierse Whiskey word gemaakt. Ik zal een foto van mijn hoofd aan deze blog toevoegen, want ik vond het niet te zuupen. Maar het is natuurlijk altijd leuk om te zien hoe dat soort dingen worden gemaakt. Ook zijn we naar de Kilmainham Goal geweest. Goal spreek je uit als Jail, (gevangenis dus), het Ierse accent is echt onverstaanbaar maar daar kom ik straks op terug. Die gevangenis vond ik echt super vet. Ik voelde me net Piper Chapman (als je niet weet wie dit is, schaam je!) Toen we terug kwamen uit de gevangenis kwam het echt met bakken uit de hemel vallen en zo lui als ik ben weigerde ik terug te lopen naar ons hostel. Dit was zeker 45 minuten lopen en als we zouden gaan lopen kon ik thuis net zo goed met kleren en al onder de douche gaan staan. Dus ik besloot een taxi aan te houden. Een grote vriendelijke reus met zijn taxi stopte vrij snel en ik probeerde hem uit te leggen waar ik heen moest. Aston Quay (Eston Kweey). Nou, de meneer keek me aan alsof ik chinees sprak en ik kon niet begrijpen hoe hij dat nou niet kende, want we sliepen aan de grote rivier die door Dublin liep. Uiteindelijk viel het kwartje en kwamen wij erachter dat we het al die tijd al verkeerd uitspraken, het was namelijk Aston Kiey. Zoals ik al zei, dat Iers is een vreemd accent. En deze lieftallige taxichauffeur sprak ook met een sterk accent, want toen hij mij vroeg of ik van dit weer hield lachte ik vrolijk en zei vol overtuigd JA! Hij moet wel gedacht hebben...

Verder hebben we een heleboel mooie gebouwen gezien in Dublin en natuurlijk nog een beetje geshopt. En heb ik besloten dat ik zeker nog een keer terug wil.

Zaterdagavond laat kwamen we thuis en zondag hebben we een beetje gechilld want we waren nog best moe van al het lopen dat we in Dublin hadden gedaan. En dinsdag kwam de klap, want het was onze één na laatste karaoke. Het was wel echt één van de leukste tot nu toe, dus dat belooft wat voor de laatste van overmorgen. Woensdag hadden we een feestje in onze keuken en hebben we de laatste dingetjes voor school afgemaakt. Vrijdag zijn we gezellig nog een keer met z'n allen naar de FND geweest en toen we terugkwamen was het al tijd om afscheid te nemen van één van onze vriendinnetjes. Wij zullen de volgende zijn woensdag en dat is echt heel raar.

Dus dinsdag is het de laatste karaoke en woensdag komt de taxi ons halen om 1 uur. Ik bedenk me nu dat ik die alleen nog even moet reserveren dus die ga ik zo maar even bellen. Wat is het snel gegaan allemaal. Voor mijn gevoel kwamen we hier 3 weken geleden pas aan in diepe meters sneeuw. Het weer is er nou niet echt op vooruit gegaan maar ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik dat wel ben. Toen ik hier kwam, had ik nog nooit van m'n leven een ei gebakken, laat staan een hele maaltijd. Nu ben ik helaas nog steeds niet de nieuwste Jamie Oliver, maar ik kan het. Ik heb gekookt (ja, sommige maaltijden zijn ook echt daadwerkelijk gelukt), ik heb ontdekt hoe een wasmachine werkt en ik heb ervoor gezorgd dat er elke week boodschappen in de koelkast stonden. Ik heb af en toe schoongemaakt (we moeten natuurlijk niet te veel doen, mama is ook nog ergens goed voor) en hoewel ik niet weet of iedereen dit gaat geloven, maar ik denk dat ik niet meer bang ben om alleen te slapen. Dus de messen en scharen kunnen voortaan beneden blijven als ik een keer alleen thuis ben.

Ik heb heel veel mooie dingen mogen zien in het onderwijs hier in Engeland en heb super veel lieve mensen ontmoet die ik noooooooooit meer ga vergeten. En het leuke is dat ik dit allemaal met Kim kan delen en ook een beetje met mijn twee lieve vriendinnetjes in Spanje, waarnaar ik heel erg uitkijk om ze weer te zien. Kim en ik hebben voor elkaar gezorgd toen het nodig was en hebben elke dag in een scheur gelegen om de domste dingen. Gelukkig hebben we afgesproken dat we donderdag samen lekker een broodje carpaccio gaan eten bij King Arthur, want daar kijken we al naar uit sinds we hier kwamen.

Woensdag land ik als het goed is rond een uur of 7 op Schiphol en ga ik lekker naar huis. Het lijkt nu nog ver weg, maar het komt steeds dichter bij. Het is dubbel omdat ik afscheid moet nemen van mijn relaxte leventje hier en alle lieve mensen, maar ik ga ook weer al mijn eigen lieve vriendinnetjes weer zien en Marty en mijn familie en ik ga eindelijk een frikadel speciaal met uitjes eten. Dus dit was mijn laatste blogje. Voor iedereen die elke blog heeft gelezen (Ashley hahahaha), bedankt en ik zie jullie heel snel!!!

LOVEYOU <3

  • 17 Mei 2015 - 19:56

    Guusje :

    Tot snel schattie, geniet er nog van de laatste daagjes!! Love you xoxoxoxo

  • 18 Mei 2015 - 09:01

    Oma Valkeneer:

    nou ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van je blogjes vond het erg leuk om te lezen maar ben ook blij dat jullie weer thuis komen mis me ( kleindochter Kim) erg zal blij zijn als ik jullie weer gezond terug kan zien en leuk dat jullie het zo naar je zin gehad hebben nou goede terug reis dames ❤️

  • 18 Mei 2015 - 19:56

    Rina:

    goed om te lezen Tess; kan je voortaan koken ipv patat halen als je oppast

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 3842

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 23 Mei 2015

Studeren in Bradford, Verenigd Koninkrijk

Landen bezocht: